Indtast din registrerede e-mail:
Indtast ny adgangskode:

Cookie- og privatlivspolitik

Introduktion

Hos Lindhardt Steffensen Advokater passer vi godt på dine personoplysninger. Vi behandler al information fortroligt og under vores tavshedspligt, som vi tager meget alvorligt. Sikkerhed er en mærkesag hos os, og vi har taget alle teknisk mulige forholdsregler for, at beskytte vores systemer og dine oplysninger bedst muligt.

Kvalitet og omtanke – gælder både i vores sagsbehandling, og i vores beskyttelse af dine personlige oplysninger!

Registrering af oplysninger - Hjemmeside

Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles sådanne oplysninger, bør du slette dine cookies og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, og til hvilket formål.

Registrering af oplysninger - Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette information. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus. Det er muligt at slette eller blokere for cookies.

Hvis du sletter eller blokerer cookies, kan du risikere at websitet ikke fungerer optimalt, samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Vores Cookie politik på hjemmesiden oplyser om hvilke formål tekstfilen anvendes til, og hvilke 3. parter der modtager oplysningerne.

Personoplysninger - Generelt

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved almindelig tilgang af indhold, hvis du kontakter os via hjemmesiden, eller hvis du oprettes som klient hos os i forbindelse med, at vi skal behandle en sag for dig.

Personoplysninger - Cookies

Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse, samt øvrige relevante oplysninger. Det vil typisk være i forbindelse med oprettelse af en sag, eller kontakt via hjemmesiden. Hvis du kontakter os via formularen på hjemmesiden op fordrer vi til, at du alene indtaster navn, e-mail adresse, telefonnummer, samt hvilken sagstype det drejer sig om. Sagens øvrige oplysninger vil vi helst, at du venter med at give os.

Personoplysninger – Sagsbehandling

Når en sag oprettes hos os, beder vi om de nødvendige identifikationsoplysninger, samt de oplysninger som er nødvendige for at kunne behandle sagen bedst muligt. Vi beder ikke om oplysninger, som ikke er nødvendige i forhold til sagens karakter og behandling. Hvilke oplysninger, der indhentes, afhænger af hvilken sagstype det drejer sig om. Såfremt vi måtte modtage personoplysninger fra andre end dig selv, f.eks. fra en modpart i en sag, eller fra offentlige myndigheder, vil du altid modtage kopi heraf, således at du er fuldt orienteret om alle registrerede oplysninger på sagen.

Sikkerhed

Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges, eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Formål

Oplysningerne bruges til at identificere dig som klient/person og til brug for at kunne behandle din sag bedst muligt. Vi indhenter kun de oplysninger fra dig, som er nødvendige for at kunne behandle din sag bedst muligt. Hvilke oplysninger vi har brug for at indhente varierer alt efter hvilken sagstype der er tale om.

Periode for opbevaring

Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes. Generelt kan vi dog sige, at legitimationsoplysninger i henhold til Hvidvaskloven slettes 5 år efter en sags afslutning, samt at vi normalt opbevarer afsluttede sager på vores arkiv i 10 år, som svarer til den periode, hvor vi er underlagt et rådgiveransvar.

Videregivelse af oplysninger

I nogle sagstyper er det nødvendigt at give dine oplysninger videre til en anden part. Det kan for eksempel være til en ejendomsmægler, et pengeinstitut, modpartens advokat i en retssag, domstolene, forsikringsselskaber, eller til offentlige myndigheder. Disse parter behandler naturligvis dine oplysninger fortroligt, og de må ikke anvende dem til egne formål.

Du vil altid blive orienteret om videregivelse af dine personoplysninger i forbindelse med sagens behandling.

Tredjeparter:

Vi videregiver kun dine personoplysninger til de øvrige parter i en sag såfremt vi er pligtige til det.

Indsigt og klager

Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: pib@lsalaw.dk. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.

​Spørgsmål til advokaterne

 
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Firmainformationer

Lindhardt Steffensen Advokatpartnerselskab

​​​Østerbrogade 45

DK-8500 Grenaa

E-mail: mail@lsalaw.dk

Telefon: 88 33 46 46

CVR: ​39383047

Firmainformationer

Lindhardt Steffensen Advokatpartnerselskab

​​Dusager 10

DK-8200 Aarhus N

E-mail: mail@lsalaw.dk

Telefon: 88 33 46 36

Bliv ringet op

 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt